jak připravit prostor na focení
Dobré fotky prodávají. Skvělé fotky prodávají ještě víc. To by vám mohl říct každý, kdo se pohybuje v ubytovací branži.
Proto je důležité dát vašemu místu vizuální tvář a dobře zprostředkovat jeho atmosféru. A zapomeňte na fotobanky. Nejsou na nich reální lidé a nejsou z vašeho prostředí. Proto dodávám balík fotek na klíč. Komplexní dodávka v jednom barevném ladění, aby vaše prezentace nebyla "každý pes jiná ves".
A aby fotky byly ťip-ťop, je potřeba prostor připravit, abychom se při focení zabývali jen stylingem a práce nám šla od ruky.
Během dne focení uvnitř, tzn. focení pokojů, recepce, restaurace, focení jídel bude potřeba, abych měla někoho k ruce. Kdo prostor zná a dokáže mi na místě pomoci.
Interiéry a pokoje
V prostoru platí, že čím méně, tím lépe. V jednoduchosti je krása a drobnostmi doladíme přívětivou atmoféru. Z prostoru odstraňte všechno, co tam nepatří. Opravdu.
Kroky ke skvělým fotkám:
- Generální úklid jako po malování.
- Naleštit a umýt lesklé plochy, zejména zrcadla, skla, okna. Vymést všechny rohy. Vycídit světla a ostatní interiérové prvky.
- Povlečení je nejlepší jemné, světlé a hlavně vyžehlené. Ručníky také v jemných barvách.
- Určitě v prostoru použijeme nějaké vázy, svíčky, přehozy, deky a polštáře v neutrálních barvách. Jde jen o doplnění atmosféry a o styling prostoru. Připravte si je prosím. Skvělá je v tomto ohledu s decentními drobnostmi IKEA, JYSK nebo XXXLutz. Nejde o velmi nákladné věci, ale dělají hezky a na fotkách je to znát.
Prostor restaurace a recepce
Zásadní je prostor uklidit viz. výše a také hlavně zajistit odstranění od grafického smogu.
Pryč musí jít všechny cedule, reklamní stojany, letáky, šanony a další "nutnosti" ukryté v recepci a na baru restaurace. Jde o to, aby byl prostor pohledově co nejčištčí.
Exteriéry
Zásadní je objekt vyčistit od grafického smogu. Cedule, stojany, koše, reklamní bannery musí pro fotku pryč. Nepatří tam v tu chvíli.
Akcent a téma fotky je jen a pouze Váš objekt. A ten vynikne, když nebude zavalen reklamními předměty třetích stran.
Obsahy na sítě
Otázkou je, co chcete říci lidu. Máte FB, máte IG? Chcete je mít? Ideální je si udělat seznam věcí, které byste chtěli nafotit a tématicky je rozdělit.
Někdo cílí na bikery, někdo na zážitkovou kuchyni. Témata jsou různá, proto nemám jeden "mustr", který bych nafotila vždy a všude stejný.
Tuto oblast je potřeba připravit dopředu formou seznamu a já vám k tomu doplním své nápady.
Hlavní otázky jsou pro tvorbu seznamu jsou:
- Co u nás nejčastěji lidé hledají a dělají?
- Máme nějakou specialitu, nebo zvláštnost oproti jiným místům?
- Zmiňují zákazníci stejnou věc, proč k nám jezdí? Jakou?
- Chceme začít prodávat/propagovat něco nového?
Díky, že jste dočetli až sem
Když se příprava vezme vážně, tak během několika hodin může být zdárně odfoceno. Náladovky z okolí si pak už tvořím sama, bez vaší pomoci. Pracuji efektivně a soustředěně, tak aby byl výsledek co nejlepší.
Finální fotky budou v barevném, kontrastním, zářivém ladění, tak jak vidíte v Ukázce níže. Tuto barevnost a záživost mám léty prověřenou a vím, že pro propagaci dobře funguje.
Má to však jeden háček a to ten, že někdy nejsou fotky zcela přesně stejně barevné, jako je realita. Jde primárně o propagační materiály a je potřeba Vaší reklamě trochu pomoci, aby si jí lidé všimli. Aneb svět chce být klamán.
A to je tak asi vše. Budu se těšit na společné focení :).
Naviděnou, Evka